Dünya Haritası

Stronghold Kingdoms Wiki sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara
Dünya Haritası Eğitimi

Dünya Haritası, Stronghold Kingdoms™ dünyasındaki neredeyse her şeye erişebileceğiniz oyunun ana merkezidir.

Köy Simgeleri

Köy simgesi, köyünüzde bulunan binalara göre belirlenir- ne kadar çok bina puanınız varsa köyünüz o kadar yüksek seviyeden bir simgeye sahip olur:

VillageT0.png VillageT1.png VillageT2.png VillageT3.png VillageT4.png VillageT5.png VillageT6.png VillageT7.png VillageT8.png VillageT9.png
Seviye 0 Seviye 1 Seviye 2 Seviye 3 Seviye 4 Seviye 5 Seviye 6 Seviye 7 Seviye 8 Seviye 9

Dünya Haritası Simgeleri

Dünya haritasında çeşitli simgeler görebilirsiniz:

Adı Sembol Açıklama
Bir Köy Village.png Haritada gördüğünüz her bir köy, gerçek bir kişi tarafından yönetilmektedir. Simge ne kadar büyükse, köy de o kadar büyüktür.
Armalı Kalkan Small CoA.png Armalı Kalkanınız her zaman sahip olduğunuz köylerin üzerinde görünür olacaktır. Farenin imlecini herhangi bir oyuncunun köyünün üzerine getirdiğiniz o oyuncunun Armalı Kalkanı görüntülenir. Başkent Liderlerinin Armalı Kalkanları sürekli Başkentlerinin üzerinde görüntülenecektir.
Zula Stash.png Bu, henüz keşfedilmemiş bir zulayı simgeler. İçindeki malları alabilmek için keşif eri yollamalısınız. Zula köyünüzün onur çemberi içerisindeyse keşfi ilk yapmanız halinde, içinde bulunan malların yanı sıra onur elde edersiniz.
Keşfedilmiş Zula Stash uncovered.png Bu keşfedilmiş bir balık zulasıdır; keşif eri yollayarak balıkların bir kısmını veya tamamını köyünüze getirebilirsiniz.
Keşif Eri Map scout.png Keşif eri simgeniz.
Diğer Oyuncuların Keşif Eri Map scout red.png Diğer oyuncuların keşif eri simgesi.
Tüccar Trader.png Diğer oyuncuların tüccar simgesi.
Diğer Oyuncuların Tüccarı Trader red.png Diğer oyuncuların tüccar simgesi.
Ordu Army.png Ordularınızın simgesi.
Diğer Oyuncuların Ordusu Army red.png Diğer oyuncuların ordularının simgesi.
Destek Ordusu Army green.png Destek ordusu simgesi.
Kurt İni Wolf lair.png Kurt İni simgesi. Ordularınızla saldırarak kurtları yok edebilirsiniz.
Yok Edilmiş Kurt İni Wolf lair destroy.png Yok Edilmiş Kurt İni simgesi.
Haydut Kampı Bandit camp.png Haydut Kampı simgesi. Ordularınızla saldırarak haydutları yok edebilirsiniz.
Yok Edilmiş Haydut Kampı Bandit camp destroy.png Yok Edilmiş Haydut Kampı simgesi.
AI Kalesi Ai castle.png AI Kalesi simgesi. Ordularınızla saldırarak düşman AI kalelerini yok edebilirsiniz.
Yok Edilmiş AI Kalesi Ai castle destroy.png Yok Edilmiş AI Kalesi simgesi.
Paladin Kalesi Paladin castle.png Paladin Kalesi ikonu; Ordularınızla saldırarak Paladin kalelerini yok edebilirsiniz.
Yok Edilmiş Paladin Kalesi Paladin castle destroy.png Yok Edilmiş Paladin Kalesi ikonu.
Define Kalesi Treasure castle.png Define Kalesi ikonu; Kaledeki tüm sandıklar alındığında define kaleleri yok olur.
Yok Edilmiş Define Kalesi Treasure castle destroy.png Yok Edilmiş Define Kalesi ikonu.
Düşman Kuşatma Kampı Siege camp.png Düşman Kuşatması simgesi; bu kamplara saldırılamaz.
Keşiş Monk.png Keşişlerinizin simgesi.
Diğer Oyuncuların Keşişleri Monk red.png Diğer oyuncuların keşişlerinin simgesi.
Hastalık Disease.png Bu simge, salgına yakalanan bir pariş başkentinin üzerinde belirir.
Fare Rat.png Vebalı fareler hastalık yayarak başkentler arasında gezinir.
Kumandan Captain blue.png Kumandanınızın simgesi.
Diğer Oyuncuların Kumandanı Captain red.png Diğer oyuncuların kumandanlarının simgesi.
Flama Flag blue.png Bu bir başkentin kaç flaması olduğunu gösterir.
Çalınan Flama Flag red.png Bir başkentten çalınan bir flamadır. Bu flamalar, köye dönen ordu simgesine ilişik olarak görüntülenir.
İhtilaf Üyesi Faction member.png Bu simge, ihtilafınızın üyelerine ait olan köylerin üzerinde görüntülenir.
Müttefik İhtilaf/Hane Faction ally.png Bu simge, müttefik bir ihtilafın üyelerine ait olan köylerin üzerinde görüntülenir.
Düşman İhtilaf/Hane Enemy house faction.png Bu simge, düşman bir ihtilafın/hanenin üyelerine ait olan köylerin üzerinde görüntülenir.
Harita Güncelleme Sayacı Timer green.png Bu, dünya haritasının en yüksek hızda güncellendiğini belirtir.
Harita Güncelleme Sayacı Timer orange.png Bu, dünya haritasının biraz daha yavaş bir hızda güncellendiğini belirtir ve Stronghold Kingdoms™ açık pencere konumunda değilken görüntülenir.
Harita Güncelleme Sayacı Timer red.png Bu, dünya haritasının en yavaş hızda güncellendiğini belirtir ve Stronghold Kingdoms™ belirli bir süre boyunca boşta olduğunda görüntülenir.

Dönemsel Unsurlar

İsim Sembol Tanım
Yeniyıl/Noel Zulası Presentbox.png Çeşitli sayıda çark turu ve kaynak ödülü verebilen bir zula. Eğer ilk erişimle birlikte bu zula haritadan tamamen silinmezse, haritada daha sonra zulanın içerdiği kaynak görünür.

Başkent Simgeleri

Pariş Vilayet Eyalet Ülke
Capital parish.png Capital county.png Capital province.png Capital country.png

Harita Okları

Ok Açıklama
Arrow yours.png Köy oku:

Kaynak: Seçili köyünüz
Hedef: Seçilen köy

Arrow vassal.png Vasal oku:

Kaynak: Seçilen vasal köyü
Hedef: O köyün süzereni

Arrow liege.png Vasal:

Kaynak: Süzerenin vasalları
Hedef: Süzerenin seçilen köyü

Harita Filtresi

Map filtering icon.png Harita filtresi düğmesi oyuncunun aradığı öğelerin görünür olabilmesi için Dünya Haritasında belirli bir filtre uygulamasını sağlar. Harita Filtresi düğmesine bastıktan sonra filtre düğmeleri ve onay kutuları, Kullanıcı Arayüzünün sağ yanında görüntülenir.

Filtrenin üstünde şu düğmeler bulunur.

Map house.png Yalnızca oyuncunun Hanesineüye olanların köylerini görüntüle.
Map faction.png Yalnızca oyuncunun İhtilafınaüye olanların köylerini görüntüle.
Trader.png Yalnızca Tüccarları görüntüle.
Map scout.png Yalnızca Mal Keşfi Yapan Keşif Erlerini ve Zulaları göster.
Army.png Yalnızca taarruzdaki orduları göster.

Ayrıca aşağıdakiler için onay kutusu seçenekleri vardır:

  • Her Zaman Köylerimi Göster
  • Hane Sembollerini Göster
  • İhtilaf Sembollerini Göster

Map filtering search.png Arama düğmesi oyuncuların, Köy adına veya Köy Kimliğine göre Dünya Haritasındaki tüm köyleri aramasını sağlar. Lütfen dikkat: Köy Kimliğine göre arama yapabilmek için Ayarlardan "Köy Kimliklerini Görüntüle" seçeneği açılmalıdır.

Map filtering reset.png Tüm filtreleri kaldırmak ve varsayılan Dünya Haritası görünümüne dönmek için filtreyi sıfırla düğmesine tıklayın.